maandag 26 maart 2012

Concept van nu






 

 

             McDonald´s




McDonald´s bestaat al 40 jaar in Nederland. Door de jaren heen is McDonald´s behoorlijk veranderd. Wat vroeger een geel met rode ´fastfoodhut´ was, is tegenwoordig een comfortabel eetcafé. Vroeger ging het vooral om de winst. De felle kleuren zouden ervoor zorgen dat de klanten de bestelling snel zouden opeten en weer vertrekken. Zo zou de doorstroming sneller gaan. Tegenwoordig richt de McDonald´s zich meer op de service en kwaliteit. Ze verzekeren elke gast kwaliteit, een vriendelijke en snelle bediening, in een prettige omgeving, tegen een aantrekkelijke prijs. Door de restaurants te voorzien van een eigentijdse uitstraling willen ze een vernieuwde boodschap afgeven. Good Food Fast is de nieuwe leidraad bij alles wat ze doen.

De grondleggers Dick en Mac McDonald vormen nog steeds over de hele wereld de basisfilosofie van McDonald´s :Kwaliteit, Service, Kraakherder en waar voor je geld (KSK&W)

McDonald´s voelt zich echt onderdeel van de samenleving en is betrokken met de omgeving. Daarom hebben ze het motto: Think global, act local. Ze nemen graag de verantwoordelijkheid ten opzichte van de maatschappij. Hierdoor zijn ze over gegaan op meer gezonde producten.



Creatief proces


Kwaliteit was er al maar de gezondheid van de producten kon nog goed aangepast worden. Jong en oud hebben last van overgewicht en daar moet wat aan gedaan worden. Omdat McDonald's toch een fastfood keten is kan je ongezond eten niet voorkomen. Ze breiden het assortiment voortdurend uit met innovatieve producten van hoge kwaliteit. McDonald´s probeert mensen bewust te maken van wat ze eten. Ze houden zich bezig met de gezondheid van de mensen door middel van het stimuleren van een bewuste leefstijl (gevarieerd eten & voldoende bewegen), voedingswijzers op de verpakkingen, calorieën berekening op de website, sponsor van sport evenementen en ze ondersteunen de campagne ´30 minuten bewegen van het NISB.

Ze hebben een uitgebreid menu waaruit iedereen een bewuste keuze kan maken. Dit menu passen ze regelmatig aan de wensen van de gasten aan. Bijvoorbeeld door steeds nieuwe salades in het assortiment op te nemen of door de keuzemogelijkheden bij het Happy Meal te vergroten.

Ray Kroc Documantaire Geschiedenis

Scenes van de documentaire "Supersize Me"

Bronnen:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten